Zakelijke diensten

ProViaz biedt een ruim scala aan zakelijke diensten voor elke ondernemer. Van administratieve ondersteuning tot debiteurenbeheer en van management informatie tot herstructurering van uw juridische vorm, u kunt bij ons terecht.

Debiteuren beheer

Wilt u het debiteurenbeheer van uw organisatie uit handen geven? Of heeft u behoefte aan flexibele inzet van een credit managent specialist voor een bepaalde periode? Bijvoorbeeld in piekperiodes, voor een specifiek project of het wegwerken van achterstanden, ter van vervanging van zwangerschap of langdurige ziekte? De specialisten van ProViaz nemen het debiteurenbeheer graag van u over. Zo neemt de werkdruk binnen uw organisatie af en verbeteren we uw liquiditeitspositie in korte tijd.

Het nut van goed debiteurenbeheer

Debiteurenbeheer draait volledig om het opstellen van een beleid waarmee u er voor zorgt dat de openstaande facturen op tijd betaald worden door uw klanten. Enkele vragen die u zich bij het opstellen van uw debiteurenbeleid moet stellen zijn ‘welke betalingstermijnen ga ik hanteren?’ en ‘wanneer en hoe ga ik contact opnemen met mijn klanten?’.

Het debiteurenbeheer begint al bij de offerte en stopt pas na betaling van de factuur. Wanneer er vanaf het begin goede afspraken gemaakt worden, is het beheren van uw debiteuren stukken gemakkelijker.

Debiteurenbeheer correct inrichten of uit handen geven aan een professional zorgt niet alleen voor meer rust, het levert ook een gezonde kasstroom op. Doordat uw facturen op tijd betaald worden door uw afnemers kunt u deze inkomsten inzetten voor uw organisatie en zal uw liquiditeitspositie in zeer korte tijd verbeteren.

Achter de feiten facturen aanlopen

Heeft u een betalingstermijn van dertig dagen afgesproken met de klant en heeft u op dag 27 nog geen betaling ontvangen? Dan is één telefoontje naar de klant normaliter voldoende om de klant te herinneren aan het naderende einde van de betalingstermijn. Wanneer u achter de feiten, of beter gezegd, achter de facturen aanloopt, is het vaak minder gemakkelijk en minder prettig. De betalingstermijn is verstreken en de debiteuren hebben zich niet aan de afspraken gehouden, de factuur nog niet voldaan. De klant hier na het verstrijken van de betalingstermijn op aanspreken is over het algemeen minder prettig en luchtig dan een telefoontje vóór het einde van de betalingstermijn om de klant te attenderen op de openstaande factuur. Wanneer betaling uitblijft zult u de klant via een aanmaningsprocedure moeten benaderen of zelfs een incassotraject moeten opstarten om uw betaling toch nog te kunnen ontvangen.

Komt de bovenstaande situatie u bekend voor? Heeft u niet genoeg tijd om het debiteurenbeheer bij te houden, vindt u het lastig om de debiteuren te beheren of heeft u behoefte aan een actief debiteurenbeleid? ProViaz ondersteunt u graag bij het beheren van uw debiteuren. Wij benaderen uw klanten op professionele wijze en zorgen voor tijdige betaling van uw facturen. Zo heeft u geen zorgen en wel betaalde facturen!

Debiteurenbeheer bij ProViaz

Wilt u meer informatie over debiteurenbeheer bij ProViaz of wilt u weten wat wij nog meer voor u kunnen betekenen? Neem direct contact met ons op of kom langs. We kijken graag samen met u naar de situatie en helpen u bij het vinden van de beste oplossing.

Om bepaalde functionaliteiten zoals het onderzoeken van uw gedrag op onze website aan te bieden gebruiken wij analytische en tracking cookies op onze website. Omdat we uw privacy belangrijk vinden, vragen we u de tracking cookies te accepteren. Wilt u eerst meer informatie over onze Cookie-policy, klik dan op ‘Meer informatie’.


Meer informatie